Πρόγραμμα South Eastern Mediterranean Environmental Project SEMEP 2025 UNESCO

Ποικιλομορφία των οργανισμών σε ρηχές, παλιρροϊκές βραχώδεις ακτές

Οι βραχώδεις ακτές είναι από τους πιο καλά μελετημένους θαλάσσιους οικοτόπους Παράλληλα επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από τις αυξανόμενες θερμοκρασίες, οι οποίες σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή και από τις ανθρωπογενείς διαταραχές εν γένει. Οι κοινότητές τους χρησιμοποιούνται συχνά ως μοντέλα για την περιγραφή της δυναμικής της βιοποικιλότητας παγκοσμίως.

Στην παρούσα περίπτωση μελέτης, το Σχολείο μας σε συνεργασία με το «Cyprus Marine & Maritime Institute», μέσω μιας σειράς παρατηρήσεων  και πειραμάτων, διερεύνησε, παρακολούθησε και  αξιολόγησε την ποικιλομορφία των οργανισμών σε ρηχές, παλιρροϊκές βραχώδεις ακτές.

Επίσης, η ομάδα μας συμμετείχε στο  sCYence Fair 2025 και παρουσίασε το Πρωτόκολλο δειγματοληψίας και αξιολόγησης θαλάσσιας βιοποικιλότητας ρηχών βραχωδών ακτών.

Στο Πρόγραμμα συμμετείχαν οι μαθητές Φιλόκυπρου Φώτιος, Σοφοκλέους Ανδρόνικος, Αλκιβιάδης Μαρίνος και Μπαρχουν Νέστωρ Α21.

Copernicus4Schools – The Great Disaster Challenge 

Το Great Disaster Challenge είναι μια εκπαιδευτική δραστηριότητα που χρησιμοποιεί δεδομένα γεωσκόπησης Copernicus για τη διαχείριση καταστροφών. 

Δημιουργείται από μια κοινοπραξία που εκτείνεται σε έντεκα ευρωπαϊκές χώρες και θα πραγματοποιηθεί ταυτόχρονα σε Αυστρία, Βουλγαρία, Κύπρο, Τσεχία, Εσθονία, Γερμανία, Ιταλία, Νορβηγία, Πορτογαλία, Ρουμανία και Ισπανία. Ο στόχος είναι να εμπνεύσει τους/τις μαθητές/τριες (ηλικίας περίπου 13-16 ετών), καθώς και τους εκπαιδευτικούς, να χρησιμοποιήσουν και να κατανοήσουν καλύτερα το πρόγραμμα Copernicus και τις δυνατότητες παρατήρησης της γης.

Η δράση καταδεικνύει τη χρήση και τα οφέλη του Copernicus στη διαχείριση καταστροφών για μαθητές/τριες  και εκπαιδευτικούς σε όλη την Ευρώπη. Διδάσκει  επίσης στους/στις μαθητές/τριες τη διαχείριση έκτακτης ανάγκης και την πολιτική προστασία στη δική τους χώρα και σε άλλες χώρες. Ο συνεργατικός χαρακτήρας της πρόκλησης δημιουργεί  ένα δίκτυο νέων πολιτών συνδεδεμένων σε διεθνές επίπεδο. Το διδακτικό υλικό που προετοιμάστηκε και οι περιπτώσεις χρήσης που αναπτύχθηκαν από τους/τις μαθητές/τριες μπορούν αργότερα να επαναχρησιμοποιηθούν για εκπαιδευτικούς σκοπούς. 

Στη δράση συμμετείχαν οι μαθητές/τριες: Ajned Tala, Kokhodze Nina, Νεοκλέους Ραφαέλλα Β31,  Al Tawashi Lamar, Obdaid Alaa, Abaid Aya, Αντωνιάδης Μάριος, Αντωνίου Κωνσταντίνος, Γιωργάκη Ελένη Νικολέττα, Ιμπραχήμ Αφάφ,  Πατη Μαρία, Πηλαβάκης Λοΐζος, Σαββίδου Αλεξάνδρα  Β32, Χριστοφίδης Λεωνίδας Β53.